-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17810 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

حكم شك در اجزاء نماز يا شك در ركعات نمازهاي چهار ركعتي چيست
اگر در انجام جزئي از اجزاي نماز شك كند،

يعني نميداند آن جز را به جا آورده است يا نه، اگر

جز بعدي را شروعنكرده است، بايد آن را بجا

آورد. ولي اگر از محل آن گذشته است، به چنين

شكي اعتنا نميشود و نماز را ادامه ميدهد و

صحيح است، مثلا اگر پس از سجده و قبل از شروع

به تشهد، شك كند يك سجده به جا آورده يا دو

سجده، بايد يك سجده ديگر بجا آورد ولي اگر

تشهد را شروع كرده باشد، لازم نيست سجده

ديگري انجام دهد ونماز صحيح است. (توضيح

المسائل، م، 1168).

اما اگر در نماز چهار ركعتي شك كند كه سه ركعت نماز

خوانده يا چهار ركعت، بايد لحظهاي فكر كند اگر

يقين به يك طرف پيدا نكرد در اين صورت بنا را بر

چهار ميگذارد و نماز را تمام ميكند و بعد از نماز

يك ركعت نماز احتياط ايستاده يا دو ركعت نشسته

ميخواند.(توضيح المسائل، م، 1199).

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.